06 83 97 13 77 help@doktersindeknel.nl
      Forum kruimelpad - Je bent hier: ForumOver je verslaving: Quote'Living sober'
      Please or Registreren to create posts and topics.

'Living sober'

'The problem is not to live sober, the problem is: sober life sucks.' Dit zij een fella tijdens een meeting in Beiroet waar ik vorige week was. Ik vond hem briljant (ook haar share die erbij hoorde trouwens). De hele struggle/discussie/spagaat, het verschil tussen clean zijn en 'goed in herstel zijn'.

Als partner van verslaafde in herstel herken ik haar struggle dat leven zonder drank saai is , dat mensen zonder drank echt niet kunnen feesten . Uit alles blijkt dat zonder drank het feesten intenser is , en dat we ook raar ( lees fout dansen)zonder een filter van alcoholwaas. Gesprekken blijven hangen de volgende dag, namen ook. De foute danspasjes ook helaas....

Je hebt helemaal gelijk, Gompie. Dat blijkt keer op keer. Maar dat 'groots en meeslepend', hè.. Op het zelfdestructieve af.. En, hoewel het programma je leert dat oordelen niet 'spiritueel' (lees: negatief, slecht, slecht voor je herstel ook) is, is er altijd weer dat hoofd. Al die suffe, saaie mensen. Mensen die nog nooit buiten de lijntjes hebben gekleurd, mensen die Bonsai boompjes kweken of al 30 jaar bij de diatheek (ja, die bestond vroeger nog) werken. Zo ben ík toch niet!