06 83 97 13 77 help@doktersindeknel.nl
      Forum kruimelpad - Je bent hier: ForumOver je verslaving: ShareMooie meeting
      Please or Registreren to create posts and topics.

Mooie meeting

Gisteravond weer bij 'mijn matties' geweest. Na een week vakantie waarin ik naar een meeting in Beiroet ben geweest; erg indrukwekkend. Het blijft ongelofelijk fijn, bijzonder, tot dankbaarheid en nederigheid stemmend dat het AA/NA programma ervoor zorgt dat je overal in de wereld mensen zoals jij kunt ontmoeten. Net zo onaangepast, net zo 'anders', net zo 'in struggle' maar ook zo hard aan het werk om een goed mens te zijn in deze klotewereld. Maar daarover een andere keer.

Nu 'mijn matties'. Want hier, mijn eigen matties, dat zijn natuurlijk de beste van de wereld! Een bijzondere meeting waarvan een van ons een terugval had gehad omdat hij het niet trok dat een van zijn maten een TS had gedaan en uiteindelijk overleden is in het ziekenhuis. En een van de topics 'de ziekte verslaving in de breedste zin van het woord' was. Wat is het toch een kloteziekte. Je komt hem (jezelf namelijk) GVD overal tegen. Het gaat niet alleen maar om die klote drank, drugs of wat dies meer zij. Het gaat om voelen en vluchten, om domme dingen doen om te dempen. Om controle, obsessie en compulsie.

Maar mooie shares dus, en een sterk gevoel van saamhorigheid en er zijn voor elkaar. We kwamen samen sterker uit die kamer gisteravond.