06 83 97 13 77 help@doktersindeknel.nl
      Forum kruimelpad - Je bent hier: ForumOver je verslaving: ShareZorgen om..
      Please or Registreren to create posts and topics.

Zorgen om..

Een van de uitdagingen van 'goed in je herstel zitten', zoals dat zo mooi heet, is accepteren, loslaten etc. dat niet iedereen is zoals jij. Nou ja, dat is natuurlijk sowieso een uitdaging voor een addict als ik. Het liefst wil je dat mensen denken zoals jij, voelen zoals jij, doen zoals jij en vinden wat jij vindt. Maar mensen zijn zo -gelukkig- niet en matties al zeker niet. Dus ik heb maar te accepteren dat eenieder het op zijn of haar manier doet, iedereen zijn eigen pad bewandelt ook al weet ik zéker wat beter is voor die ander. Maar dat is niet aan mij..

Je zorgen maken om je matties, de teleurstelling van hun terugvallen of zelfs het verdwijnen uit het programma.. je moet er allemaal mee dealen. Want het is niet aan jou.

Maar dat betekent niet dat je je geen zorgen kunt maken, gewoon omdat je om iemand geeft. Ook al doet diegene je pijn, ook al zegt iedereen dat je je er niet mee moet bemoeien, dat je het los moet laten. Maar moeilijk is het wel..